2009. november 8., vasárnap

Egy hungarikum

Pontosan nem tudom, talán öten, ha vannak még az országban, ők a kékfestők. Az ő fennmaradásuk is kérdéses, az utánpótlásé pedig... egyáltalán beszélhetünk-e ilyenről?
Ezért bátorítanék mindenkit, aki csak egy kicsit is értéket lát benne, és még varrni is tud, alkalmanként használjatok kékfestőt, ezzel is népszerűsítve ezt a ritka és világhírű textíliát.
Az egyik készítő elérhetőségét jobb oldalon találjátok, árait tekintve jobban jártok, ha tőle és nem népművészeti boltból vásároljátok meg a kelmét. Azt hiszem, telefonon is lehet rendelni, bár csak zsákbamacskát, fotót ugyanis nem töltöttek fel, vagyis nem lehet interneten válogatni. A napokban jártam nála, ezért tudom, hogy legalább tízféle mintás anyaggal rendelkezik, egyszínűből is van még 3-4 féle árnyalat.
Nekem semmilyen érdekeltségem nem fűződik a forgalmához, egyszerűen csak vérzik a szívem értük.

2 megjegyzés:

eszterda írta...

Hát nekem is gyengém a kékfestő anyag! Én is sajnálom, hogy egyre kevesebb van belőle! Régről mentettem magamnak, mostanában használom fel én is.

Anice kötős blogja írta...

Ó én voltam ott! Szuper hely, nagyon kedves tulajdonossal, láttam a gépeket dolgozni is és vásároltam anyagot.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...