2009. május 30., szombat

Süssetek!

Az egyik munkatársam meglepett bennünket valamelyik nap egy remekbeszabott sós nassolnivalóval, amit ma koprodukcióban elkészítettünk itthon. A lányom a tésztáját és a tölteléket, a sütést én vállaltam. Szeretem az ilyen munkamegosztást, valahogy nem lesz elegem az egészből, mire elkészül.
Van egy ismerősöm, aki ha elhatározza, hogy készít egy tortát "a fiúknak", mindig az lesz a vége, hogy a tortalapot valamelyik férfi vágja fel és maguk kenik meg krémmel. :))
Azért idáig még nem jutottam, de most rá voltam kényszerülve, mert megdobogtatta a szívem egy korábbi elkezdett munkám. Ma reggel úgy ébredtem, hogy "ezt újra át kell gondolni".
De most jöjjön néhány kedvcsináló a ropogtatni valóhoz:



Ha megtetszett, itt a recept:

Hozzávalók: 50 dkg liszt, 25 dkg margarin, 2 db tojás, 1-2 deci tej, 1 kk sütőpor, 2 kk só.
Töltelék: 25 dkg reszelt sajt (lehet vegyesen füstölt sajttal), 10 dkg vaj, esetleg kevés pirospaprika (mi tettünk bele).
Elkészítése: a lisztbe belekeverjük a sütőport és a sót, a margarint elmorzsoljuk, összegyúrjuk a tojásokkal és a tejjel, majd hűtőben jól lehűtjük (kb. 1 óra). Ezután 4 részre osztjuk, kinyújtjuk téglalap alakúra. Az elkészített tölteléket is 4 részre osztjuk és részenként rákenjük a tésztára. Összecsavarjuk és ismét lehűtjük, hogy vékonyan lehessen szeletelni. Sütőlemezre rakjuk (elvileg kivajazottra, de mi a lemezre sütőpapírt teszünk) és ropogósra sütjük (kb. 8-10 perc).

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...