2009. július 28., kedd

Olívás muffin

Ezt én egyszerűsítettem le a juhsajtos-olívás eredetiből, de csak azért, mert benéztem a hűtőbe, és láttam, hogy a receptben megadotthoz képest csak hasonló hozzávalóim vannak.
Sebaj, bátraké a szerencse, belevágtam.
Ez is, mint a túrófánk, sütéssel együtt fél óra alatt elkészül, ezért ismét ajánlom figyelmébe a szűkös idővel rendelkezőknek, gyerekeseknek, dolgozósoknak, sós-szájúaknak. Sörkorcsolyának se utolsó!

Eredeti verzió a juhsajtos-olívás muffin.
Hozzávalók:
15 dkg kockákra vágott juhsajt (fetával vagy márványsajttal is finom)
10-15 db fekete olajbogyó apróra feldarabolva
25 dkg finomliszt
2 teáskanál sütőpor
1 teáskanál só
2 db tojás
75 ml olívaolaj
150 ml tej vagy joghurt
1 teáskanál oregano vagy provance-i fűszerkeverék

Elkészítés:
Egy edényben összekevered a lisztet, a sót, a fűszerkeveréket vagy az oreganot és a sütőport. Egy másik tálban jó habosra kikevered a folyékony hozzávalókat, az olajat, a tojásokat és a tejet vagy joghurtot. A két tál tartalmát összevegyíted, végül óvatosan belekevered a kockákra vágott juhsajtot és az olívabogyót. A muffinsütő mélyedéseit félig megtöltöd a tésztával és előmelegített sütőben 180°-on 15-20 percig sütöd.

Olívás muffin (a hűtő tartalmához igazodva)
Juhsajt helyett kb. 3-5 evőkanál kemény, erős ízű, reszelhető sajt, amiből mindig csak kevés kell (Olaszországban élőknek mondom, hogy a Grana Padanot használtam), tej helyett kaukázusi kefirt találtam, a fekete olívát pedig zölddel helyettesítettem. A fűszereket elhagytam, simán csak sóztam a tésztát, a többi mennyiség változatlan.
Elkészítésekor a sózott, sütőporozott liszthez hozzáadtam a nagy lyukú reszelőn lereszelt sajtot, legvégül került bele az olíva.
A sütőformába csak simán belekanalaztam a tésztát, nem kentem ki előtte semmivel, mert az a 75 ml olívaolaj bőven elég leégés ellen.

Mivel az eredetit nem ismerem :)) ez utóbbira csak annyit tudok mondani: őrülten jóóóó!!! :))))

2 megjegyzés:

Edige írta...

Én ismerem az eredetit és azt is érdemes egyszer kipróbálni, mert nagyon finom. Ki fogom próbálni ezt a változatot is - legfeljebb az én hűtőm tartalmához igazítom...

Aranyalma írta...

:)) és megírod a te receptedet...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...